Optimale klantkennis
De basis voor focus, continuïteit, groei en een gezond rendement.
De wereld om ons heen verandert continu, (technologische) ontwikkelingen volgen elkaar in razendsnel tempo op. De markt stelt hogere eisen aan aanbieders, klanten worden steeds kritischer en concurrenten worden alsmaar beter. Onze wereld digitaliseert en in plaats van persoonlijk contact met klanten, communiceren we veel met digitale middelen. Dit betekent voor u als ondernemer, dat u zich moet onderscheiden en continu moet inspelen op de behoeften en wensen van uw klant(en). Daarvoor moet u uw klanten optimaal kennen. U wilt dat uw klanten tevreden zijn, zodat ze klant blijven, herhalingsaankopen doen en zodat u cross-en upsell kansen kunt verzilveren. Het is immers goedkoper om een klant te behouden, dan een nieuwe klant binnen te halen.

Cruciale vragen om te weten hoe uw business zich gaat ontwikkelen in een wereld die niet stil staat. Regeren is vooruitzien, kennis is macht! Maar om bovenstaande vragen te kunnen beantwoorden, zult u regelmatig moeten meten. Meten wat uw klanten écht van u vinden, zodat u zich bewust bent van wat uw klanten van u denken en hoe ze zich (gaan) gedragen. Klantenkennis is key!
Hoe u dit kunt realiseren? Laten we het bespreken tijdens een kopje koffie, of lees hier verder over onze werkwijze.
