Inspiratie

PIM TRENDRAPPORT 2021
Hoe gaat het met je in deze enerverende tijden?
Ik weet je naam niet en probeer je toch te raken. Persoonlijk, gevoelig en kwetsbaar – hoe doe je dat als merk? Hoe verbind je en bouw je vertrouwen op? En hoe kun je als merk van betekenis zijn en impact maken? Daarover gaat dit PIM Trendrapport: het vermenselijken van merken.

Het klinkt eenvoudig. Toch kijken mensen regelmatig argwanend naar de intenties van organisaties: van Shell tot Huawei en HelloFresh. Ook NGO’s ontkomen niet aan reacties als ‘marketingpraatjes’ of purpose washing.

Live Branding Canvas
Door samen invulling te geven aan het Live Branding Canvas helpt dit proces je in 18 stappen je live branding strategie op één A4 te krijgen. Geïnspireerd op het True Story Canvas voor storytelling en verrijkt met relevante en concrete ervaring geeft het je een eenvoudig kompas voor merkbeleving op de fysieke plaats van waardevol klantcontact. Daarbij is het intelligent om in te zetten als eenduidige strategische briefing voor de operationele partners. Al met al zorgt het voor gecontroleerde creativiteit met meetbaar resultaat.