Wat is nu eigenlijk een BRAND SPACE?

Wat is nu eigenlijk een BRAND SPACE?

Moderne koopgewoonten zorgen ervoor dat inspiratie, interactie en betrokkenheid de meest waardevolle manieren zijn om van een prospect een klant te maken. En in een tijd waarin iedereen veegt en tikt op de nieuwste technologie, is een brand space een belangrijke omgeving voor elk bedrijf.

Brand spaces zijn belevingsgebieden. Een toegewijde plek, waar klanten kunnen worden ondergedompeld in een merk en dat merk dus levendig en werkelijk kunnen ontmoeten.

Emotioneel.

Door het merk op een ervaringsgerichte manier te presenteren en te ensceneren, raakt je (potentiële) klant op een emotionele manier met je verbonden. Ze beginnen een gevoel voor het merk te krijgen. En in je eigen merk omgeving, gehost door de juiste merk ambassadeurs vanuit je bedrijf, kan die ervaring een mooie herinnering worden.

Het is belangrijk om voorop te blijven lopen in een zich steeds verder ontwikkelend technologisch landschap. Touchscreens waarmee de klant zelf door logisch gepresenteerde informatie kan navigeren spreken meer aan dan een brochure boordevol informatie.

Een virtual reality ervaring plaatst ze volledig in wat je aanbiedt, en laat ze het beleven. Het gebruik van augmented reality zodat je op een tablet of hun telefoon kunt verschijnen, is een andere speciale manier om iedereen die je ruimte binnenkomt te imponeren.

Learn, live & love.

Hoe en waar die technologie is gehuisvest in je merk omgeving moet ook worden overwogen. Het is dus essentieel om een ruimte te creëren waar dit alles perfect samensmelt met een aantrekkelijke esthetiek. Zachte lijnen helpen de bezoeker te ontspannen, goede verlichting dompelt ze onder. Schone witte vlakken creëren het gevoel van ruimte, en regelmatige maar subtiele knipoogjes naar je merk zorgt voor die matchmaking in hun geheugen.

Het betreden van die ruimte is hun allereerste indruk, en het is belangrijk om ervoor te zorgen dat ze ontspannen en het leuk vinden waar ze zijn binnen de eerste paar seconden. Een effectieve, meeslepende en persoonlijke ervaring zorgt er vervolgens voor dat ze met een glimlach op hun gezicht vertrekken – en dat betekent dat ze je zullen herinneren.

Vandaar ons adagium: “Eerst mensen daarna vierkante meters”.

Dus. Het antwoord op de vraag?

Je brand space is een plek waar (potentiële) klanten van je merk kunnen leren, het beleven en ervan kunnen gaan houden.